Du är varmt välkommen!

Hej och välkommen till softpotatisens blogg!
Jag är en artonårig tjej som bor i Uppsala-trakten och älskar det goda i livet, pyssel, mina underbara vänner och familj samt att baka och från och med för några dagar sedan en framtidsdröm. 

Min framtidsdröm, mitt drömjobb om vi säger så är att bli en bröllopsplanerare och anordna och planera bröllop för lyckliga kärlekspar i framtiden! <3 Jag har alltid älskat att planera tillställningar som små saker som tjejmiddagar till större fester och jag har alltid älskat att laga maten och fixat dukning och annat pyssel! Så för några dagar sedan när jag var på SACO-mässan i Stockholm så insåg jag vad det var jag ville göra med livet. Jag fick värsta insikten och jag skrattade åt mig själv, för så glad blev jag! Jag menar, jag hade ju egentligen mitt drömjobb rakt framför ögonen på mig, jag har ju i mitt huvud egentligen vetat hela tiden vad jag vill bli men aldrig riktigt tänkt på det, jag ÄLSKAR ju verkligen att fixa för andras tillställningar (samt mina egna!) och jag älskar att närvara när något stort händer (typ bröllop, dem är såå himla fina!)

Så nu är mitt mål att först och främst gå ut ur gymnasiet och ta studenten i vår och sen söka jobb i någon bröllopsklänningsaffär eller liknande. För jag älskar sådant där, sitter och kollar i inredningstidningar och bröllopstidningar varje dag och bara läser och läser och ögonen blir bara större och större för varje klänning jag kan se i bröllopstidningarna. Så följ mig och min vardag och hur jag sakta men säkert tar mig upp till mitt drömjobb som bröllopsdesigner! 

Hoppas att du ska trivas! <3
/ Sofie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0