Change

Jag känner för en stor förändring och nu menar jag verkligen stoooor. Inget meseri som jag vanligtvis gör när jag säger ordet "förändring". Utan jag vill verkligen göra något med utseendet så att folk bah "WOW", hahahaha okej de behöver inte gå omkring och säga wow efter mig men de kanske kan tycka något.. haha! Nej men jag känner för att jag vill klippa håret i något nytt, okej ja ni som känner mig vet att jag aldrig och jag menar verkligen aldrig, kommer klippa mitt hår. Jag gillar längden på det och så är det bara. Men jag funderar på att klippa lugg igen och jag vill färga håret igen. I någon mörkbrun nyans som jag hade förut. Älskar brunt hår men trivs visserligen till och från i den naturliga hårfärg jag har nu som skiftar mellan blont och brunt men jag känner för en stor förändring så det borde vara dags nu.
 
Och jag känner inte heller bara för förändring med mitt hår, utan om typ en stor garderobchange också, alltså inte byta stil eller så men bara få en massa nya kläder och byta upp mig liksom. Hahah så dålig på att förklara. Men helt enkelt inte gå omkring i mina vanliga gamla kläder som alltid. Utan ha lite nya flashiga kläder. Mitt kroppsfixeri håller jag redan på fixar med, försöker träna mer och äta bättre. Men det är inget jag tänker prata om nu. Men att kanske... ja ni.. JO skaffa en tatuering! Något jag velat göra jätte länge och det känns som ett väldigt bra tillfälle nu. Eller ja när jag vet exakt vad jag vill ha för något och vart. Men tatuering känns också som en bra förändring.
 
Men jag känner egentligen också (sen flera månader tillbaka) att jag vill flytta, alltså flytta hemifrån. Kan inte beskriva hur mycket jag vill flytta hemifrån. Jag är så less på att bo på två ställen, usch! Att inte ha alla sina grejer på samma ställe är bra mycket jobbigare än vad jag någonsin trodde men fyyy fan. Jag har inga problem med mina föräldrar men att inte ha alla grejer på samma ställe tar kål på mig alltså. Jag känner mig som en gammal förvirrad tant som har tappat bort löständerna ungefär och som inte vet om hon har käkat frukost eller inte.
 
Men att flytta är nog det mest avlägsna just nu. Måste skaffa mig ett jobb först och fixa lite mer nödvändiga grejer innan det blir något som heter flytt för mig. Måste dessutom vänta tills nästa sommar då jag vet vart jag ska hamna med mitt pluggande. Därför är de här månaderna innan nästa sommar väldigt spännande, har verkligen ingen aning om hur allt kommer vara om ett år. Om vad jag har för jobb, vart jag bor, hur jag bor, hur jag ser ut. Nada, inget. Superspännande tycker jag! Men samtidigt lite läskigt.. jag vet själv hur feg jag är. Den dagen då jag väl bestämt mig för lägenhet och allt kommer jag säkert bo någon vecka eller mer till hos mamma/pappa bara för att jag kommer bli så skraj inför att faktiskt göra det själv så jag skiter på mig typ. Hahaha. Man kan intala sig och tro hur mycket som helst att man är redo men jag tror att jag kommer bli lite mesig när det väl ska ske. Men så kanske alla blir, ingen aning, har inte direkt frågat.
 
Men aja, en förändring ska ske. Om inte nu så senare. Jag är sugen på förändring på många plan men tar upp just dem här i alla fall, inte lika personliga eller vad man ska säga. :)
Vad tycker ni om förändringar? Har ni gjort många eller är ni lite småfega som jag, som i stort sett alltid har haft samma frisyr, samma kläder och smink? Och boende? SKulle ni våga flytta till en helt ny främmande stad för att börja plugga? :)




Så här såg jag ut en gång i tiden! Det här var tre-fyra år sen ungefär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0