Går inte ihop

Hej på er!

Tycker ni att det låter logiskt att låta någon ha ansvar för något de aldrig tidigare sysslat med? Som att låta en som aldrig lagat mat få sköta maten? Nä jag trodde väl inte det heller. Inte logiskt för fem öre.

Innan jag började jobba på mitt jobb så hade jag väl aldrig ens närmat mig en gardin. Jag var väl mer den som flydde när mamsen kom med gardin i handen och ville ha hjälp. Men nu hörrni, nu är det tametusan andra bullar som gäller!

Hade som sagt aldrig rört en gardin förut (i stort sett), men nu är jag typ "gardinansvarig" på mitt jobb. HAHA! Jag fick på min första jobbdag hjälpa till med att sätta i prylar i gardinerna och hänga upp dem, så nu är jag en av få som vet hur man håller på med gardinerna, så nu är jag den dem ringer när det är strul med dem eller behövs sätta upp fler! (HAHA!) tänk så det kan bli! Från att aldrig ha hållt på med gardiner till att bli den alla litar på angående gardiner. Känns lite coolt.

Men det är Inge vidare svårt, ganska roligt ändå. :D nu kommer jag ju aldrig ha problem med gardiner när jag väl ska sätta upp sånt hemma ;)

Fick åka till jobbet idag och strosa runt och fixa en massa gardiner och det var självklart mycket pillergöra och tungt ibland (fett stora gardiner som väger mer än vad man tror!!) men det har varit så jäkla skönt och kul! :) ibland krånglar dem ju visserligen, men det har vari Nice :)

By the Way, "gardinansvarig" är ju inte direkt mitt "riktiga" yrke där på jobbet, jag är ju servitris egentligen ;) gardinerna är bara lite extra liksom :P hahah!

Hoppas ni har haft en bra dag! Snart bär det av till träning! Ska bli skönt att röra på fläsket!

Puss på er!!



Kommentarer
Adam

Då vet jag vem jag ska komma till när jag har frågor om gardiner :D

2012-10-30 @ 19:17:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0