Ni förstår att... nu jäklar ska det bli ordning!

Jag har varit en sån där riktig slacker genom livet. Asså jag menar inte att jag typ inte gör något eller att ingenting händer mig och så (tro mig, det gör det), men jag menar på att jag är en sån där människa som har lite svårt att ta tag i saker ibland. Ibland, så går det på en gång. Men vissa grejer, som kräver lite arbete och vilja, njäää, går inge vidare kanske... okej, helt ärligt, inte alls. Som typ träning och mat. hehe.
 
Så nu har jag gett mig tusan på att få ordning på min träning och mitt matintag. Ni förstår, kroppen mår inte bra av att få i sig det jag får i mig varje dag. Jag menar inte på att jag proppar i mig tusen grejer, mer bara att jag kanske inte proppar i mig just rätt saker vissa dagar och andra dagar kanske jag inte äter speciellt mycket alls. Så därför, nu har jag en ny regel i mitt liv: Ät en ordentlig och nyttig frukost (som idag, käka havregrynsgröt med blåbär och hallon + ett glas, eller okej, några glas mjölk), ät något vettigt till lunch (jag suuuuuger verkligen på att käka lunch och proppar sen i mig fetaste middagen), ta ett litet mellanmål (typ en banan) och sen käka middag (helst nyttig). Och blir jag sugen på något på kvällen så är det bara att ta en kopp te, för det är inge onyttigt eller greppa ett tuggummi. 
 
Det är mitt nya mål att hålla fast vid det här. Inte bara för att nå målvikten  utan också för att insidan mår bättre av bättre mat och hjärnan orkar mycket mer än vad den annars gör med några messmörsmackor till frukost. 
 
Nästa steg: träningen! 
Det ska tas på allvar nu med träningen. Den har verkligen legat på is... läääääääänge nu. Och nu är det tametusan dags att göra något åt min lata röv. Får ju för tusan dåligt samvete också när en av ens bästa kompisar ska dra iväg på militärutbildning och själv är man lat och tränar aldrig. haha. Och det vet jag också med mig av, att jag mår tusen gånger bättre när jag har fått röra mig. Jag andas mycket bättre om dagarna dessutom. Har börjat fått problem med min andning och grejer nu på senaste tiden så nu är det dags att börja träna igen! Få lite bättre syreupptagning. :) (no worries från ert håll nu!) Så när jag får min lön, om si så där två veckor typ (YAAAAAAAAAY) då jäklar ska jag köpa gymkort på 24/7-gymmet :) för då kan jag gymma så fort jag har tid och har slutat en arbetsdag! :) Kostar bara 200kr i månaden med så det blir kanon för mig som vill spara inför sommaren och lägenhet. 

Det här var mest om vad som pågår med att försöka få upp en sundare livsstil. Inte så mycket om det som jag faktiskt ska göra under det här året, men det kom jag på under det här inlägget att det får ni ta som det kommer. :) Blir mycket roligare för er dessutom! 
 
PUSS PÅ ER SÖTNOSAR! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0