det vankas pepparkakshus i huset!



Hej sötnosar! 
Är så där löjligt lycklig, något jag alltid blir den här tiden på året. Speciellt nu de här dagarna då första snön bara fortsätter vräka ner, sådana "enkla" saker blir jag superlycklig av. När julen närmar sig, när du kan säga att det inte ens är en månad kvar, börja julpyssla och dra fram adventsljusen. Idag fick jag en sån där jätte mysig känsla när jag gick upp och mamma står och rullar köttbullarna inför julafton (hon behöver göra det tidigare i år för att hon inte ska ha lika mycket att göra dagen innan). 

Så eftersom jag blev så taggad och full av julkänslor av hennes köttbullsrullande så var det ett lätt val av vad jag skulle göra för frukost, blev självklart risgrynsgröt med kanel och socker. Så himla gott och var så himla mysigt att kunna äta och titta ut på den fallande snön. Himla vackert. :)

Nu på söndag ska vi ha en riktig tomeverkstad här i hemmet, vi ska göra pepparkakshus, göra julpynt, plocka fram gammalt julpynt, fixa fram adventsgrejer och bara allmänt mysigt. :) Så nu sitter jag och kollar på inspiraton till pepparkakshus, vissa är grymt duktiga!! 


Nej nu ska jag kolla vidare, självklart kommer jag visa er en bild på söndag när jag gjort mitt första pepparkakshus! (EXCITING!)

Puss på er! :)


(dessa bilder är inte mina)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0