jag är en sucker för julen

Finns det något bättre än julen? Jag är en riktig sucker för julen, älskar allt som har med den att göra! Jag kommer nog aldrig växa ifrån julen, upphetsningen dagen innan när man ser allt på sin plats; julklapparna under granen, knäcken lagas och doftar i hela huset, köttbullarna är rullade, julskinkan redo, alla brinnande ljus och den (förhoppningsvis) meterhöga snön utanför de frostade glasen. 
 
På julafton är allt ännu mer magiskt, när man träffar familjen och släkten, äter så man spricker, tittar på julklapparna under granen och funderar på varje paket om vad det kan innehålla för mystiskt, titta på underbara arga Kalle Anka klockan tre och all underbar julmust och mat! 
 
För mig är det här en beskrivning som inte ens beskriver 5 % av vad jag känner för julen, det är den bästa tiden på året, även fast jag kan bli galen på mamma när hon är sönderstressad innan julen så är allt värt det i slutändan. Jag älskar att både köpa julklappar och slå in dem i något sött papper eller dekorationer samtidigt att också få julklappar. Det är helt enkelt magi i luften under decembermånad, självklart att ens födelsedag som man har en gång om året också är rolig men inte alls på samma sätt. Julen är barnens högtid men samtidigt en magisk högtid som passar både unga som gamla. För det kan alltid hända något oväntat och alla blir mycket snällare runt den här tiden. :) (glada människor STORT PLUS, istället för som resten av året då massor bara går omkring och är buttra).
 
JAG LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR SÅ MYCKET EFTER JULEN!!
 
Vilken högtid är er favorit? Vad är det med den ni gillar så mycket? :)
Puss på er! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

softpotatisens

Life is beautiful

RSS 2.0